Náš první 6-ti denní zájezd se uskutečnil od 22. června do 27. června 2006. S přípravou se začalo již v zimě. S ubytováním a autobusem to ještě šlo, největší problém bylo zajistit přívěsný vozík pro přepravu minimálně 30-ti kol. Po dlouhém shánění jsme se rozhodli zapůjčit přívěsný vozík 2m x 4m s plachtou, s tím, že konstrukci na převoz kol si musíme zhotovit sami.
S Mirkem Červenkou, Slávkem Kovalem a Jirkou Strakošem jsme vymýšleli to nejlepší řešení k zavěšení kol pro jejich bezpečný převoz. Pak jen zbývalo zhotovit jednotlivé části, které budeme schopni den před odjezdem do vozíku připevnit. Předem připravenou konstrukci se nám během úterního večera a středy podařilo nainstalovat na stávající kostru vozíku. Asi 2 hodiny nás ještě zdržela výměna žárovek a zprovoznění osvětlení vozíku s autobusem. Rychaldští hasiči nám po dobu přípravy uvolnili hasičskou zbrojnici, zde byly zároveň v bezpečí uschovány naložená kola přes noc před odjezdem.
1.den
Ve čtvrtek ráno šlo vše podle plánu. Zapojili jsme vozík a s mírnou obavou o naše kola vyjíždíme. Po několika hodinách jízdy, při krátké zastávce jsme se ujistili, že konstrukce i kola jsou v pořádku, žádné vizuální závady na uchycení nejsou patrné. Uklidněni pokračujeme v jízdě do Železné Rudy. Na parkovišti se všichni zapojili do vykládání kol a jejich zprovoznění. Byli jsme překvapeni s jakou rychlostí se vše zvládlo. Do hodiny jsme byli připraveni na trasu dnešního putování. Vyrážíme k Černému jezeru, kde se kocháme krásným okolím. Černé jezero ( 1008 ) je největší šumavské jezero s max. hloubkou 40 m. Dominantu nad jezerem tvoří 335 m vysoká kárová stěna. Sjíždíme zpět do Železné Rudy a míříme kolem hranice do táhlého 8-mi km stoupání k bývalé osadě Húrky, kde kdysi stávala světově proslulá sklárna. Pokračujeme k býv. osadě Vysoké Lávky a mírným sjezdem sjíždíme do obce Prášily. Po doplnění tekutin nasedáme na kola a po šumavské magistrále dojíždíme do obce Srní, kde máme zajištěno ubytování v penzionu Forward.
2. den
Vyjíždíme z penziónu a míříme k Čeňkově pile – technické památce – funkční vodní elektrárna na říčce Vydra, dále jedeme podél řeky Otava k obci Rejštejn a vyrážíme do Kašperských Hor, kde navštěvujeme jedno z největších motocyklových muzeí v republice – lze tady vidět opravdové světové skvosty – motorky a také v sousedství muzeum panenek. V Kašperských Horách se kdysi těžilo zlato. Přes Zámecký vrch jsme vyjeli táhlým stoupáním k hradu Kašperk ( 886 m. ) – opravené zřícenině gotického hradu. Tento hrad je znám z pohádky Anděl Páně. Přes Radešov kolem řeky Otavy přijíždíme do Anína – s významnou brusírnou skla firmy Rúckl a synové. Dále přes Hartmanice, Malý Babylon, bývalé Stodůlky po šumavské magistrále přijíždíme do Srní a k penziónu Forward.
3. den
Ze Srní míříme po žluté značce – spíš jdeme vedle kol, ale i tak to stojí za to, výhledy do okolí jsou nádherné. U vrcholu Větrný se napojujeme na cyklostezku 2113 kolem Prášilského jezera a po ní dojíždíme k rozhledně Poledník ( 1315 m. ). Bývalá vojenská pozorovatelna, odkud je za hezkého počasí vidět i Alpy. Určitě tento vrchol stojí za shlédnutí. Po Javoří cestě míříme do Modravy. Snad nejkrásnější pasáž celého zájezdu – stezka kolem Roklanského potoka do Modravy je nádherná. U Rybárny si děláme menší zajížďku k Tříjezerní slati – typickému šumavskému vrchovištnímu rašeliništi. Z Modravy – bývalé rybářské osadě míříme do Kvildy. Tady musíme čekat, jelikož Mirek Č. zanechal v Modravě v hospůdce docela velký obnos peněz. Naštěstí se peněženka našla a my mohli pokračovat přes Horskou Kvildu, Svojše, Jelení do Srní.
4. den
Byl věnován přejezdu autobusem do Novohradských Hor. Ráno jsme začali nakládat kola, po hodině zjišťujeme, že máme o 2 kola více. Nedopatřením jsme přibrali i kola cizích hostů. Po krátké úvaze a demontáži předního kola se nám ho podařilo vytáhnout ze závěsu a vrátit majiteli. Následné nakládání kol proběhlo bez problémů. Cestou byla naplánována zastávka na nejvyšší horu Blanského lesa – Kleť ( 1088 m. ) s nejstarší rozhlednou v Čechách. Závěr dne věnujeme prohlídce Českého Krumlova. V podvečer jsme dojeli po úzké několikakilometrové lesní asfaltce do autokempu Veveří u Nových Hradů, kde máme zajištěno ubytování v rodinném kempu v chatkách.
5. den
pondělní trasa vedla z kempu kolem hranice s Rakouskem do osady Šejby a dále do Dobré Vody, která je známa pramenem léčivé vody. Přes Hojnou Vodu vyjíždíme na vrchol Kraví Hory ( 952 m. ) kde je rozhledna , odkud ale přes vysoké stromy již není dobrý výhled. Někteří cykloturisté si kola i vynesli k rozhledně, aby nevyšli ze cviku. Navštívili jsme Žofínský prales a vrátili jsme se do Horní Stropnice a odtud přes Žumberk – opevněné pozdně gotické tvrzi, Žár, Cukuštejn – tvrz vystavěná v letech 1488 – 1491, Trčino údolí a přes Nové Hrady do kempu Veveří. Někteří účastníci si to ještě prodloužili menší zajížďkou do Rakous.
6. den
Poslední den zájezdu jsme díky bouřce a vytrvalému dešti ( převážně v noci ) zrušili plánovaný dojezd do Třeboně. Po naložení kol a společnému fotografování vyjíždíme autobusem do města Třeboň a po dvouhodinovém putování historickým centrem odjíždíme k domovu. Zde nás ještě čekalo vyložení kol a demontáž zhotovených držáků. Náš první cyklistický zájezd se vydařil – Šumava a Novohradské Hory jsou přímo ideální pro cykloturistiku.